Monday, October 26, 2009

ApA La MaKsaLah MeSia NiH???


Aku ada 4 credit card, yg aku bebetui guna CIMB Petronas dimana ada deduction 2% utk minyak yg di isi, setelah aku baca kebijaksanaan cadangan utk mengadakan service tax utk setiap kad kedit yg kita ada dimana akan di cas RM50.00/kad setiap tahun membuatkan aku berpikir lapan ratus lapan pluh juta kali nk terus menggunakan kedit kad atau tidak.. tak percaya??? sila baca sini ... mcm nk tercabot bijik mata aku membukak kamus nk paham bahser wakakakaka....


Apa yg aku paham senang betui KERAjaan mesia carik wit, letak tax sana sini, even org yg gaji cipot mcm aku pon kena tax?? hampesh dot com betui arrrr.... aku dah la tak pueh ati pasai ATM kad pon depa cas 8 hengget setawoon setiap tawoon, inikan pula service tax RM50.00 setawoon????...


huhhhhh!!! geram tahap gaban, aku rasa gaban pon bunuh diri kalu dpt gomen mcm nih!.. konon2 takmo galakan rakyat berhutang kalu pakai banyak kad.. HELLoooo.. kalu da specis utang tu takdernya nk heran cas RM50.00 setawoon.. specis menyampah nk utang mcm aku yg berkira sangat RM50.00 tu... apsal la bahlol sangat??? rasa mcm nk kerat2 jer kedit kad aku tu..penat jer aku apply kad yg waived annual fees (free for life)..

tapiiii kalu aku tak pakai kedit kad aku kena kuor cash, kalu aku bebetui desperate nk beli flight ticket ker, masuk ICU swasta tengah2 mlm ker? mana aku nk cekau wit melainkan Kedit Kad penyelamat aku????? memang kijam.. sungguh kijam.. huwaaaaa!!!!





adakah aku kena meminjam kepada ah long???... cerrr tengok gambo atas seksi kan body dia nih? kalu ah long mcm nih aku sanggup pinjam wit derang..hikhikhik..

7 comments:

ahkakbatik said...

chaisss.... ko nyer pasai le kedit kad sampai sedozen depa setat wat tax... aku ade satu tu je pun laki aku dok nge-cek tiap minggu... hampeh tol!!

patin said...

aku skang ader yg maybank debit kad... yey yey boleh wat transaction on9.. besh besh... x heran dah dgn kedit kad neh... ngeeee...

razzlina said...

aku ada identity card...yay!!! tak payah kena tax limaploh hingget (stetmen dengki tahap gaban)

BaNaNaS! said...

debit kad kena ada wit sesiap maaaa.. itu kad org kaya, kedit kad org smekin punyooo.. boleh utang dulu bayo kemudian..HuuWwAaaaaa....

patin said...

debit kad ler baguih... leh berbelanja di dalam kemampuan.. aku dah serik ar nak utang2... cukup arr tuuuuu gajah puteh yg dok kat rawang aku kena bagik makan tebu import tetiap bulan... peh ni nak beli sopa ke gobok ke simpan wit tetiap bulan jek... azam baru bulan ni nak simpan donpemen kete idaman lagik 5 tawun... ngeeee... besh besh...

patin said...

alerrr lagik pun boo dah saun awai2 jangan harap nak suh dia apply kedit kad.. takkan diapply sampai bebila der.... (alkesah yg sebenonyerrrrr... uwaaaaaa)

azianierdawati said...

hehehhe kad oh kad...

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment