Monday, December 14, 2009

Oh Gelang Omeh Ku !!!!

Semalam (Ahad) masa aku sedang enak menonton slot Thangathirai di rumahku, tetiba henpon ku berbunyi, dengan malasnya aku tengok henponku dengan heran sebab salunya kalu kudi berada depan mataku takdernya henponku nk berbunyi tambah2 ari coti, melainkan sms dari kak seri heheheh....no. oh! daddy cool, so akupon pick up la tipon..

daddy cool : Hoi!! hang tidoq lagi ka? dah tengahari nih!!!
Hoh!! terkezut chimpanzi aku dibuatnya mendapat songehan dari daddy cool, sore pak aku memang garang tahap gaban, tiba2 hatiku bagai dihiris2 sembilu ketika mendengar sore daddy cool yg begitu ganas!!!! kalu abg2 aku kol bukan men lagi tanya mcm2... tanpa salam tanpa bertanyakan adakah aku sihat terus terjah, pastu baru aku sedo sebenornya ari2 aku jumpak bapak aku..hehehehe

aku cun : manada!! org tengah kemas umah nih (jawabku sambil mengontrol tone)

daddy cool : Ni hang mai balik umah la nih tengok rumah kita da kena rompak!!!

aku cun : HOH!!!!!!!!

teruih aku berpaling kat kudi sambil ckp aku nk balik sekarang jugak!!!! anto aku balik umah mak bapak aku NoWWWW!!!!... pastu baru aku pasan lorrr aku kan ada kete apsal aku suh kudi antokan pulak.... terus mendula oblogatai ku mencarik2 excuse agar kudi takleh kutuks aku yg terburu2 .. tu ha kete abg block kete org da takleh kuor..cepatlah ubah org nk balik umah mak da kena rompak!!!!... huuu!! huuu!! huuu !!! tetiba mataku terbayang cincin cincinku, gelang gelang omehku, rantai2 ku... huuwaaaaaaa. abehla semuanya.... mana aku nk cekau wit beli omeh dah...hHuuuwaaaaa....

kudi pon teruih hajak aku balik nek ketenya, saraf tunjangku makin menegang da takleh gerak lansung, tensen tahap gaban!!! hanish yg sedang tido kudi angkat letak dlm kete...aku tatau nk ckp per bibirku yg cumil ini tak abeh-abeh mengomel.. huwaaa abeh arr gelang omeh org bang!!!! apsai la org malas nk pakai omeh last week!!! apsai la org bukak semua simpan dlm satu beg..huuwaaaaaa...dan tetiba aku teringat lohhhhh jam tissot ku ... huwaaaaaa aku baru jer tuko pakai jam Guess this week, tissot aku letak atas meja kat ruang tamu mcm sajer jer nk suh org curik huuwaaaaa.....

seminggu yg lepas, aku dpt simptom malas nk pakai omeh, jd aku simpan semua omeh2 ku dlm satu beg kecit, dan letak atas meja mcm tu jer.. salu aku suka sorok2 sebab aku banyak tengok cite CSI... tp last week aku men letak mcm tu jer.. baper kali dah parents aku songeh atas kecuaian aku.. huuuwaaaaaa......

sampai jer umah, pak polisi dari jabatan siasatan jenayah dah sampai, tengah sibuk carik bukti, aku tengok mak aku da terjelepuk depan ruang tamu.. sebelum aku bukak mulut, mak hulurkan beg barang kemas aku.. aku dengan sedeynya malas nk amik beg tu.. pastu mak tetap menghulurkan beg tersebut, sambil ckp " barang hang depa tak amik pon" .. HOh!! terus aku bukak beg tersebut.. lohhhhhh semuanya ada disini.. bih tu apa yg depa rompak??? pastu pak aku lak datang hulur jam tissot ku, ni hang letak tang tu (sambil menunjukkan meja tamu) depa tak nampak kot tu yg depa tak amik...syukurrrrr alhamdullillah...

err pastu mak aku ckp wit dia hilang hampir 2k, simpan bawah lipat kain... gelang omeh mak yg sebesor big apple donut turut ilang, err sebenornya gelang omeh itew aku punya gak, tp tak gamak aku nk pakai beso sangat maka sejak dibeli aku hadiahkan kat mak aku sebagai tukang pakai begitu jugak gelang omeh kat adik aku, aku beli dah suh org len pakai..kalu beli nk simpan baik takyah beli..yg aku simpan hanya omeh bebudak tu ngan gelang dua tiga urat itupon pasai da rosak/longgar...aku memang tak amal simpan wit dan omeh sejak ada maid nih!..

lepas soal siasat, aku ckp aku tak ilang apapon, pastu baru aku tersedo lohhhh camera mahei ku.. aritu adik aku letak dlm almari sahih lesap.. setelah di cek sah camera maheiku da hangussss... sib baik lappie ku adik aku seko lagi da pinjam bawak g kl kalu tidak mau lesap gak, tetiba aku terpk last week aku songeh kat camera mahei ku sebab terlalu beso menyusahkan aku nk bawak g mana2 agaknya camera aku mengofer diri kat perompak tu kot huuu huuu huuu.. wahai camera aku songeh jer aku tak maksudkan pon..sambil mataku terbayang kamera kecit yg lebey cumil hehehe...

dlm almarikaca yg adik aku simpankan kamera tu, ada duit mak aku 300 dan gelang omehku yg bernilai 2k, aku letak mcm tu jer, perompak hanya carik dlm tempat2 tersorok jer, maka duit 300 mak aku jd mangsa yg depan mata depa tak carik so selamatla gelang omehku lagi satu..

mcm tu jugak slm bilik tido, habis berkecah dibuatnya.. sedangkan beg barang kemasku terletak elok di atas meja.. bodo mcm cipan.. len kali cari la elok2 yg men tarik2 selongkar2 sampai berkecah tu apakehei... penat aku nk lipat baju berlonggok2 tu ha...bebetui celaka punya perampok..

gambo tarak sebab bagi aku sama jer gambo perampok kecah dan anak2 aku buat kecah.. so takat nk tangkap gambo kecah korang tengok jer umah korang.. eleh mcm aku tatau umah korang pon kecah jugak hehehhehe...

15 comments:

razzlina said...

bananas, aku tengok ko makin jelitas la skang ni....makin selim shedy, makin cun, makin vogeh togeh....bla bla bla fill in the blanks...




psssttt: bila ko nak kasi aku TOLONG pakai golang omeh ko ????

razzlina said...

errr lupa nak cakap...

kami bukan ahlong, kami cuma nak tolong! bwarhahaha

Lemon Dusk said...

ha ha ha

tapi.. tapi tu musti ada lah kan..
rezeki.. rezeki tu dah tertulis.. tak hilang punya.

err tgh imagine golang big apple donut.

hmmmmmm

patin said...

lahai ciannnyerr.... aku pong takleh imejin ler klu umah kena pecah masuk.. tensen wooo.... bukan ada insuran pown... umah parents boo pun pernah kena pecah masuk... abeh rokok kat kedai, omeh2, wit2 sume kena sauk.. walhal tinggal 2 hari jek... sejak tu tak bani dah tinggalkan langsung...

ahkakbatik said...

leee.... umah aku pun pernah kena rompak 4 taun lepeh.... omeh, laptop, jam.. abeh 16rebu gaklah.... aku redha...(ayat nur kasih lagi daaa....) aku anggap tu zakat yg laki aku kedekut nak kuarkan...
(sodapkan ati....)

BaNaNaS! said...

hahahah batik, ayat tak boley blah mcm mak aku arrr.. dia ckp apa laaa salah mak buat sampai jd mcm nih hahhahaha... aku ckp nk buek camno sabau jer la..kurang2 perampok tu bukan specis teliti kalu tak mau abeh gelang omeh ku di sapu

BaNaNaS! said...

yo daiment, tulung pakai? ek eleh tak pueh ati betui ko sajer jer tangkap gambo paler anak ko setelah memakai gelang sedabak yg besau... sajer jer nk sakitkan ati aku...

BaNaNaS! said...
This comment has been removed by the author.
BaNaNaS! said...

patin letih wooooo nk kemas2 aku da la lipat ken setawon sekali.. tunggu tawon depan jer la aku lipat....komen kat atas tadi di delete sebab ter romen hehehehe

Anonymous said...

pencuri mai umah aku, curi ke 4,4 spot rim keta laki aku....korg bygkan....

masa tu laki aku tuko spot rim baru keta, so spot rim keta yg ori tu susun la kat laman, sbb laki aku nak bg kat adik dia rim tu, esok paginya bgn pagi spot rim tu susah tiada...

kjune said...

siannya la. tp kan, kecah bebdk main dgn kecah kena rampok mana sama.. :D

Lemon Dusk said...

18dis nak fly ke china already ah?
got cash some more ah?

Anonymous said...

fuhh merata-rata omeh kat rumah hang!

Anonymous said...

kat idung ada subang omeh tak???

patin said...

kena wat mental note ni.. klu mai umah makpak limo kena bukak mata beso2 perati sket mana beg2 yg ada possibility tersimpan omeh berkoyan2...

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment