Wednesday, November 11, 2009

aku,bosh dan bohsan

aku Cun : Yo bosh! nk cakap sket boley?

Bosh : boley boley cakap arr

aku Cun : Dengornya bosh nk resign? betui ker? (sebenornya ini intro jer heheheh aku nk mintak bende len) heheheh

Bosh : sapa cite?

aku Cun : sy dengor rumors arrr... sy bohsan nk layan rumors nih.. itu yg nk tanya direct...

Bosh : betui la tu.. sy nk resign lama dah...

aku Cun : Bosh nk keje apa? balik ganu buat kopok leko ker? hehehehe.. bosh tak rasa rugi ker tingai gaji puluh ribu nih??? bukan sikit bosh..banyakkk tu..setawon gaji sy tak sampai sebulan gaji bosh!! sambil megebil2 kan bijik mata...

Bosh : sy nk balik kg berbakti kepada org tuo sy ngan isteri sy dan anak2 sy.. lama dah sy dok tinggai2 depa.. kali ni biorla sy tinggai gaji beribu asalkan hati sy senang dekat bersama org tersayang, kita hilang satu benda insyaalah kita akan diganti dengan benda lain..duit banyak mana masuk tak penting yg penting berapa banyak kita boleh simpan.. bla bla bla bla bla bla (dekat setengah jam gak aku dengor bosh aku cite)

aku Cun : Err err bosh, kalu yer pon nk benti bosh berbakti la kat sy nih (sambil wat muko sedey)

Bosh : Bakti? cer difine bakti..

aku Cun : Bosh, sy takmo pusin2 arr bosh, mcm nih! sy nk nek gaji..gaji sy ciput mcm siput... omeh pon da nek harga ..gaji sy mcm omeh tawoon 90an lagi!! camno nk top up gelang? cer bosh pk sket maksalah sy nih..sok bosh da resign sy dpt bosh baru lain cite lak..bla bla bla bla

Bosh : OOooo Nk pomot? bolehhh..isi jer la borang pomot diri sendiri nanti sy review..awak nk apa baik mintak cepat sebelum sy benti bebetui!

aku Cun : Bosh sihat ker bosh? betui ker bosh nk sy pomot diri sendiri? (sambil nganga ..tak sompek nk kontrol ayu dah)

Bosh : Isi jer la, kang sy review..

aku Cun : Bosh, kalu sy isi form promotion bosh kena follow up skali tau! kang admin haprak kat sini hilangkan borang2 sy..derang tu dah la tak ensem busuk hati lak tu..

Bosh : ookeeeyyyyyy...dah dah sy nk kuor metin nih jap g bagi kat sy ...

so sepanjang minggu aku sibuk nih sebab aku sibuk isi borang pomot diri sdn..heheheh.. pagi pagi buto sebelum sempat aku on lampu opis...bosh aku da tanya ada dpt email tak yg form promotion aku da sampai kat HQ HR Dept? ..hahahahha menyengeh aku sampai sekarang tak abeh abeh yahoooo yahoooo yahooooo....

12 comments:

ahkakbatik said...

aku pun leh tolong review.... nanti aku citer arr aku kenai ko kat mana... salu ym ko kul baper... salu baca blog ko hapdet kul baper.... kasik detail sket baru hr percaya...

patin said...

oit bukan bosh ko cakap klu dah tau dapat sikit tu berbanje kena sikit gak ke? spending within your means..

Lemon Dusk said...

err den leh jadi referee.. weh bukan referee kat padang nun..

REFER den bilo ekau nk bagi den makan FREE tau!

lo.. sekoyong koyong.. den teringat.. mmg bulang ning bulang orghang jantang berhenti kerje ke?

BaNaNaS! said...

heheheheh syhhhhhhhh!!!! korang review kat blog au dah arrr..hehehehe...

BaNaNaS! said...

iyolah tai, den pon pasan banyak nau org jangtang opis cek benti keje bulang ni... jangan laki cek yg benti keje udahhh!!!!

Lemon Dusk said...

he he
atok eh dh jd supir den.. tarak gaji nya supir!

razzlina said...

aku cuma pahang satu benda jer lam citer puang banana ni : ORANG GANU BAIK BAIK BELAKE WEHHHHHHHHHH!!!!!!


hahaha

Aleeza said...

hah!! nak gaji & promotion???
nak p penang la..err nnt bil sy dok hotel bananas settle ek...kira banjer arr tu..kaaaan....

Lemon Dusk said...

ha ha ha

mung mmg org ganu kelas.. lah beb!

ganu kite?

BaNaNaS! said...

buleh buleh.. hotel sy bawah pokok pisang jer..makan atas daun pisang, gulai batang pisang, desert pisang hehehehe anytime bebeh!!!

razzlina said...

jombi kampung pisang ada dakkk ????

Ahkak Bling2 said...

ceee...apa kelas nak banjer mkn pisang jek...
laki aku pun ada kebun pisang tau...
takmo la pisang, pisang ni lg....
tau dah standard pisang nih...wakakaka

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment