Tuesday, November 17, 2009

ToKo UbAt BaNaNaS

Morning... disebabkan ari-ari kita cite pasai makan, harini kita citer pasai obat plak...wokeh!!! harini aku nk cite ubat/ supplement yg aku amik ari2... hehehe..







pagi2 buto sebelum aku bekfast aku amik psyllium husk cap telepon.. banyak brand psyllium husk nih, tp so far brand ni paling murah.. so aku amik brand tipon nih arrr... itupon aku dapati farmasi nih da nek kan harga sket..tp masih dlm budjet aku... kebaikan makan nih banyak..utk lebey information apa kata korang tanya incik google..











Selain psyllium husk, aku minum air inai yg direbus seperti yg dipaksa oleh bidan masa jaga aku dlm pantang aritu.., yg aku pasan lepas minum air inai nih, pee aku jd kaler kelabu asap, terkezut cimpanzi la jugak masa aku tengok tu.. 2/3 hari lepas tu baru pee aku jd kaler normal..


pastu mak bidan aku suh aku giling daun nih ngan majakani dan gentel utk makan ari-ari.. dia ckp bagus.. aku tanya pasaipa dia ckp hang makan la dulu...baru hang tau.. so aku buat jer la.. modal pon kecit beb! tp aku tak giling aku blender simpan dlm peti es..masa nk makan aku gentel dan telan ngan air heheheh.. err yg ni kadang2 aku makan selalunya aku lupess..
aku sebenornya dari umo 20an dok target nk makan immeedien mcm ahkak batik makan tu.. muko lawo jer pdhal muko jowo mcm adik badik toyo tempe.. dengki aku tengok.. tp disebab kan financial aku tak baper nk licin mcm kulit toyo maka terpaksa rela lah aku wat cara2 kampong utk memastikan kevogeh aku turut teserlah...hikhikhik...
Sekian dari toko ubat bananas utk hari ini...

6 comments:

ahkakbatik said...

owh!!!.... ko mengkugami kevogehan kulitku ropernya.... ah! ah!... betapa bangganya aku sebab roper boleh tunjuk.... boobs besau mana pun takleh tunjuk...

BaNaNaS! said...

hoh!!!! ini suda lebeyyyyy!!!!!!!!!!!

Lemon Dusk said...

weh! boobs jgn main2 ek? kang gue anto C4 ket mung!

Lemon Dusk said...

err tak de apa2.. saja2 je.. baru jap ni tadi ado yg komen ttg boobs den ni ha.

Lemon Dusk said...

ok.. cite ubat ni.. 1st time le dengar.. psyllium husk cap telepon ni.

Unknown said...

yg batik perasan...
yg picang lak da terlepas cakap lak.. adusss..!!
x dapek nk nolong...
kembang kempis ler lobang idung batik terima pujian..

(baldi.. baldi...tolong!!!)

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment